Procesul de predare la distanta ne-a luat prin surprindere, de aceea, la început, am fost bulversați, traversând, în primele zile, un blocaj emoțional, trăind sentimentul neîmplinirii, al nerealizării profesionale. Datorita, însă, agilității, reacției prompte si competentei administrației, chiar din primele zile, am depășit cu ușurința aceste dificultăți. Am fost instruiți, pas cu pas, în ședințele pe ZOOM, colective, de grup si particulare, cum sa accesam, ne-a dirijat fiecare detaliu, ne-au răspuns ori de cate ori am avut probleme, astfel reușind să depășim deficientele si sa realizam cu succes PED. Aceasta perioada ne-a confirmat încă o data că agilitatea si learnability sunt principiile care, in contextul modern al schimbărilor continue, trebuie sa devină cheia de acțiune si de perfecționare pentru excelare. Classroom-ul a devenit, în aceasta perioada, platforma de baza a evaluărilor scrise. Un punct vulnerabil la care ne-a atenționat PED, este pregătirea elevilor privind tehnoredactarea textelor, a eseului, a comentariilor în WORD, cu respectarea tuturor normelor, aceasta generând dificultăți la evaluarea lucrărilor. în același timp, scrierea digitala ar putea știrbi din competenta scrisului de mana, de aceea, la ore pe ZOOM, ne-am străduit sa le întreținem aceasta abilitate prin exerciții de scriere. Menționez ca în aceasta perioada am avut o comunicare intensă și consistenta cu administrația pentru asigurarea sintalității colectivului. Apreciem, de asemenea, pauzele de cafea pe ZOOM, in cadrul cărora ne revedeam toți colegii, discutam, ne împărtășeam emoțiile, temerile, reușitele, încurajându-ne reciproc și susținându-ne unitatea. Sinergia colectivului a fost întreținută de ședințele pe ZOOM, în cadrul cărora administrația ne-a instruit si ne-a ținut la curent cu toate noutățile, ne-a ascultat, cu răbdare, neliniștile, realizările, evaluând zilnic starea de lucruri la fiecare clasa, disciplina, arie, profesor, elev.
Acest fapt ne-a făcut sa ne simțim siguri de ceea ce făceam, să știm ca monitorizarea este la înălțime și ca toate sunt ținute în control. Deși ne-am îmbrățișam cu sufletul, ne-a lipsit mult degustarea din culinarie colegilor, cafeaua preparată, desigur timpul devoțional.
În concluzile, reiterez ca PED ne-a actualizat fiabilitatea câtorva principii fundamentale: atitudinea întotdeauna determina altitudinea, sinergia colectivului depinde substanțial de managementul eficient si empatic, excelarea se realizează prin agilitate si learnability, ca niciodată nu este târziu sa înveți (mă refer la vârsta). Dar concludem ca tehnologia, oricât de performanta nu ar fi, nu poate înlocui esențialul - relația vie a sufletelor, emoționalul, interceptarea stărilor de spirit care empatizează și nevoia acuta de asertivitate si relație de la inima la inima live.